Szkolenie dla menedżerów
Szkolenia menedżerskie polecam osobom, które chcą nabyć lub doskonalić swoje kompetencje przywódcze, tak niezbędne w zarządzaniu działem, zespołem czy projektem.
Szkolenie dla menedżerów, kursy menedżerskie
Szkolenie dla menedżerów kierowane jest zarówno dla nowych menedżerów, jak i menedżerów z wieloletnim doświadczeniem.
- Szkolenie dla nowych menedżerów
Kurs ten przyda się tym menedżerom, którzy mają jeszcze niewielkie doświadczenie w zarządzaniu, ale już w pracy stykają się z typowymi zadaniami menedżerskimi. Zatem aby te zadania dobrze rozumieć i prawidłowo wykonać, potrzebna jest głębsza, bardziej usystematyzowana wiedza i niewątpliwie szersze kompetencje. - Szkolenie dla doświadczonych menedżerów
Kurs ten przyda się również menedżerom z większym doświadczeniem, czyli dyrektorów działów i departamentów, menedżerów zarządzających zespołami, kierowników projektów, liderów zespołów projektowych, właścicieli firm.
Szkolenia stacjonarne i online
Przykładowe kompetencje, które rozwijamy w ramach szkoleń menedżerskich:
- Budowanie autorytetu szefa
- Przywództwo sytuacyjne
- Skuteczna komunikacja w zespole i udzielanie informacji zwrotnej
- Rozwiązywanie konfliktów
- Delegowanie i egzekwowanie zadań
- Zarządzanie czasem i organizacja pracy
- Motywowanie pracowników i automotywacja
- Zarządzanie zmianą i rozumienie zmiany
- i inne…
Coaching menedżerski
Coaching menedżerski jest szczególną formą doskonalenia zawodowego.
Tradycyjnie rozumiany coaching – to nabywanie nowych umiejętności poprzez korygowanie nieskutecznych zachowań i nawyków dotyczących działania (np. zarządzania). Jest związany z obserwacją menedżera lub pracownika w trakcie wykonywanej pracy, jego samooceną, informacją zwrotną od coacha i wspólnym planowaniu nowych strategii postępowania.
Technika coachingu polega na odkrywaniu mocnych stron menedżerów, pomaga omijać osobiste bariery i ograniczenia, ułatwia efektywne funkcjonowanie w zespole. Coaching, choć często mylony z doradztwem, nie oferuje gotowych rad czy rozwiązań. Wychodzi z założenia, że klient posiada potencjał do rozwiązania danego problemu, a coach pomaga mu jedynie ten potencjał wyzwolić.
Proces coachingu dotyczy zwykle trzech obszarów:
- Służy rozwojowi kompetencji, ale także motywacji menedżerów zajmujących się nowymi dla siebie zadaniami lub podejmujących się nowych, strategicznych dla firmy wyzwań.
- Ma znaczenie dla zmiany dotychczasowych postaw lub nastawień przeszkadzających w opracowywaniu nowych rozwiązań. Sprzyja także odkrywaniu mało użytecznych i nieefektywnych strategii działań. Wynikiem procesu powinna być jasna wizja celów oraz umiejętność doboru optymalnych metod ich osiągnięcia.
- Dąży do maksymalnego wykorzystania potencjału osobistego, dzięki wspieraniu posiadanych już możliwości.