loader image

Szkolenie dla menedżerów

Szkolenie dla menedżerów

Szkolenie dla menedżerów

Szkolenia menedżerskie polecam osobom, które chcą nabyć lub doskonalić swoje kompetencje przywódcze, tak niezbędne w zarządzaniu działem, zespołem czy projektem.

Szkolenie dla menedżerów, kursy menedżerskie

Szkolenie dla menedżerów kierowane jest zarówno dla nowych menedżerów, jak i menedżerów z wieloletnim doświadczeniem.

  • Szkolenie dla nowych menedżerów
    Kurs ten przyda się tym menedżerom, którzy mają jeszcze niewielkie doświadczenie w zarządzaniu, ale już w pracy stykają się z typowymi zadaniami menedżerskimi. Zatem aby te zadania dobrze rozumieć i prawidłowo wykonać, potrzebna jest głębsza, bardziej usystematyzowana wiedza i niewątpliwie szersze kompetencje.
  • Szkolenie dla doświadczonych menedżerów
    Kurs ten przyda się również menedżerom z większym doświadczeniem, czyli dyrektorów działów i departamentów, menedżerów zarządzających zespołami, kierowników projektów, liderów zespołów projektowych, właścicieli firm.

Szkolenia stacjonarne i online

Przykładowe kompetencje, które rozwijamy w ramach szkoleń menedżerskich:

  • Budowanie autorytetu szefa
  • Przywództwo sytuacyjne
  • Skuteczna komunikacja w zespole i udzielanie informacji zwrotnej
  • Rozwiązywanie konfliktów
  • Delegowanie i egzekwowanie zadań
  • Zarządzanie czasem i organizacja pracy
  • Motywowanie pracowników i automotywacja
  • Zarządzanie zmianą i rozumienie zmiany
  • i inne…

Coaching menedżerski

Coaching menedżerski jest szczególną formą doskonalenia zawodowego.

Tradycyjnie rozumiany coaching – to nabywanie nowych umiejętności poprzez korygowanie nieskutecznych zachowań i nawyków dotyczących działania (np. zarządzania). Jest związany z obserwacją menedżera lub pracownika w trakcie wykonywanej pracy, jego samooceną, informacją zwrotną od coacha i wspólnym planowaniu nowych strategii postępowania.

Technika coachingu polega na odkrywaniu mocnych stron menedżerów, pomaga omijać osobiste bariery i ograniczenia, ułatwia efektywne funkcjonowanie w zespole. Coaching, choć często mylony z doradztwem, nie oferuje gotowych rad czy rozwiązań. Wychodzi z założenia, że klient posiada potencjał do rozwiązania danego problemu, a coach pomaga mu jedynie ten potencjał wyzwolić.

Proces coachingu dotyczy zwykle trzech obszarów:

  • Służy rozwojowi kompetencji, ale także motywacji menedżerów zajmujących się nowymi dla siebie zadaniami lub podejmujących się nowych, strategicznych dla firmy wyzwań.
  • Ma znaczenie dla zmiany dotychczasowych postaw lub nastawień przeszkadzających w opracowywaniu nowych rozwiązań. Sprzyja także odkrywaniu mało użytecznych i nieefektywnych strategii działań. Wynikiem procesu powinna być jasna wizja celów oraz umiejętność doboru optymalnych metod ich osiągnięcia.
  • Dąży do maksymalnego wykorzystania potencjału osobistego, dzięki wspieraniu posiadanych już możliwości.